3 Şubat 2013 Pazar

Şavşatlı Olmak

O benim hemşerim serin duramaz
Arayıp sormaktır Şavşatlı olmak
Suyundan içenler namert olamaz
Bağrına sarmaktır Şavşatlı olmak

Mekan kursak bile gurbet ellere
Yürek özlem duyar doğduğu yere
Hiç değilse iki yılda bir kere
Sılaya varmaktır Şavşatlı olmak

Kimi kemençeyle horon teperken
Kimi bağlamayla halay çekerken
Davul zurna çift jandarma çalarken
Kalkıp bar tutmaktır Şavşatlı olmak

Yazın çobanlıktır yeşil dağlarda
Sahara aşmaktır azgın çığlarda
Eğitim uğruna zorlu yollarda
Kendini yormaktır Şavşatlı olmak

Ben hep öyle gördüm oldum olası
Kışları ağırdır bizim orası
Kapanınca köy kasaba arası
Karları yarmaktır Şavşatlı olmak

Şavşat dedikleri ufak bir çarşı
Ama isyan eser Efkar'ın başı
Kirli pazarlığa zorbaya karşı
Göğsünü germektir Şavşatlı olmak

Behram'ın Şavşat'ta geçti ezeli
Şimdi İstanbul'da döker gazeli
Şelale tırmanan somon misali
Geriye dönmektir Şavşatlı olmak

Ozan Behram ALTUNAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder